ΣΤΥΛΟΙ ΟΛΥΜΠΙΟΥ ΔΙΟΣ

Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010

ΤΟ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ ΙΔΡΥΜΑ ΠΕΡΣΕΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΣΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ : ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΑ ΑΚΡΙΤΙΚΑ ΝΗΣΙΑ ΣΤΟ ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ


Μεγάλη Τρίτη 30 Μαρτίου 2010, ο Πρόεδρος του Κοινωφελούς Ιδρύματος Περσεύς Αθηναίος και πρώην Νομάρχης Ρεθύμνου καθηγητής Ανδρέας Αθηναίος είχε μακράν συνεργασία με την Έπαρχο Καλύμνου κ. Χρυσούλα Συφουνιού. Κατά την συνεργασία, το Ίδρυμα παρουσίασε τον Προγραμματισμό και τον Σχεδιασμό των Δράσεων του για τα Δωδεκάνησα. 
Η κ. Συφουνιού γεννημένη στη Λέρο, άριστη γνώστης των Νησιων της περιοχής της, επεσήμανε τομείς όπου το Ίδρυμα θα μπορούσε να αναπτύξει δραστηριότητες επ' αγαθω των νησιών της ευθύνης της.
Η ΕΠΑΡΧΟΣ ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΣΥΦΟΥΝΙΟΥ

Το Ίδρυμα μεταξύ των σκοπών του έχει και την "Συγκρότηση, Εμπλουτισμό, Εξοπλισμό, και Οργάνωση βιβλιοθηκών". Και στο αμέσως επόμενο διάστημα θα προχωρήσει σε υλοποίηση τέτοιων δράσεων στα νησιά της περιοχής ευθύνης της Επάρχου Συφουνιού. 
Από 1ης ερχομένου Ιουνίου (2010) θα αρχίσει η αποστολή βιβλίων σε βιβλιοθήκες των νησιών με βάση τα αποτελέσματα και τον σχεδιασμό της σημερινής συνεργασίας.
Τιμητικά η πρώτη αποστολή γίνεται αμλεσως στην Βιβλιοθήκη του Μπελλενειου Γυμνασίου της Λέρου, και στο Αγαθονησι (τεκμηρίωση)
Tο Μπελλενειο :  8 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010
Ενώ πριν την λήξη της σύσκεψης σήμερα, έγινε αποστολή βιβλίων για την  βιβλιοθήκη των Σχολείων και του Πολιτιστικού Κέντρου του Αγαθονησίου. (4)   
Η μεταφορά και παραλαβή των βιβλίων γίνεται με την φροντίδα του δυναμικά με τα κοινά αφοσιωμένου και δραστηριοποιούμενου κ. Χρίστου Κοκκωνη.
Ύστερα από την συνεργασία με την κ. Συφουνιου και με βαση προτάσεις τηςΈπάρχου, Το Ίδρυμα , υιοθέτησε ΚΑΙ  τις ακόλουθες Βιβλιοθήκες Δημοτικών Σχολείων :

Δημοτικό Σχολείο Καμπου Πατμου
Δημοτικό Σχολειό Χωρας Πατμου
Δημοτικό Σχολείο Λειψων
Δημοτικό Σχολείο Αρκιων
Δημοτικό Σχολείο Ξηροκαμπου Λερου
Δημοτικό Σχολείο Αλιντων Λερου
Δημοτικό Σχολείο Βαθεως Καλυμνου
Δημοτικό Σχολείο Αργους Καλυμνου
Δημοτικό Σχολείο Πανορμου Καλυμνου
Δημοτικό Σχολείο 4ο Καρπαθειο

Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΡΑΣΗΣ 

Η Ωριμότητα για δράση προϋποθέτει γνώση της περιοχής και επαφή με τους Ανθρώπους της, αυτούς που λαμβάνουν αποφάσεις (Διοίκηση) , αυτούς που διαμορφώνουν την Κοινή Γνώμη (Δημοσιογράφους), παράγοντες του τόπου, φορείς, αλλά και άμεση αντίληψη των στοιχείων που συνθέτουν μια δημιουργία.

Όπως αναλύθηκε στη σύσκεψη Το Κοινωφελές Ίδρυμα Περσεύς Αθηναίος  ναί μεν ιδρύθηκε το 2009, όμως οι Άνθρωποι του είχαν και έχουν με άλλες ιδιότητες και φορείς, ενεργό σχέση με τα Δωδεκανησα αλλά και το Αρχιπέλαγο του Αιγαίου. 

Η Δημιουργία και η Ανάπτυξη:
--Θέλουν Ελπίδα, και Πίστη Για τελική Δικαίωση.
--

Θέλουν την ισχυρή θέληση που μαθαίνουμε στα αναγνωστικά του Δημοτικού: ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΕ ΠΑΛΙ

Μία εικόνα από το κείμενο "Προσπάθησε πάλι". Δύο αδέλφια, ο Νίκος και η Χαρούλα προσπαθούν να πετάξουν το χαρταετό που είναι η ελληνική σημαία. Αποτυγχάνουν, όμως, να σηκώσουν τον αετό. Ο θείος παρακινεί τον Νίκο να μην αποθαρρύνεται και να συνεχίσει την προσπάθειά του. Ο συμβολισμός της ιστορίας είναι προφανής. Η Ελλάδα πρέπει να ανορθωθεί, να ανοικοδομηθεί από τα ερείπια και να "πετάξει" στα ουράνια...

"...-Όχι δεν θα προσπαθήσω πια, είπε ο Νίκος στενοχωρημένος. Δεν είναι αετός αυτός! Τι να κάθωμαι να βασανίζωμαι μ' έναν αετό, που δεν πετά. Και ο θείος του λέγει: -Μπα, Νίκο, θα παρατήσεις το παιγνίδι σου, ύστερα από τόσους κόπους, που εκάναμε; Τόσο εύκολα απελπίζεσαι, επειδή σου παρουσιάσθηκαν δυσκολίες; Έλα, τύλιξε το σπάγγο σου και προσπάθησε πάλι...".

Η Δημιουργία και η Ανάπτυξη : 
-- Θέλουν να έχουμε ενστερνισθεί το ¨"Σαν Βγεις στο Πηγαιμό για την Ιθάκη"
(κάτι που το Αμερικάνικο Επιχειρείν "ξαναεφευρίσκοντας τον τροχό" το διατυπώνει με τις θέσεις ότι "Η Δημιουργία χρειάζεται to get out of the Confort zone", "Keep plagging in" κ.α. που μυούν  τον  Αμερικανό στο "επιχειρείν". Ανάμεσα σ αυτά είναι και η νοοτροπία ότι "όταν κλείνει μια πόρτα ανοίγει μια άλλη"  και το ότι όταν δεν επιτύχει κάτι, δεν είναι "στίγμα". απαξίωση και ντροπή για αυτόν που το προσπαθεί. Οι έννοιες αποτυχία ή απόρριψη είναι άγνωστες στην νοοτροπία και στην αντίληψη του "δημιουργού".  Αν θελεις να κάνεις ενα λαο εξαρτημενο δεν εχεις παρα να τον κανεις ΑΤΟΛΜΟ μεσα απο πολυμορφους ψυχικους ευνουχισμους. Διοτι.....


  
--Οταν πιστεύεις στο όραμά σου, προσπαθείς έως ότου αυτό γίνει πραγματικότητα.


ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΣΑ : Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
--Ο Καθ. Ανδρέας Αθηναίος διετέλεσε Πρόεδρος της Εταιρειας του Πανεπιστημιου Αιγαιου στην φαση της συγκρότησης του Πανεπιστημιου την εποχη που αυτο ειχε ακομα "Διοικουσα". Στην περίοδο αυτή, "αναβαπτισθηκε" στην "αύρα" της Ρόδου, και των Δωδεκαννησων απο το ακουσμα της γλωσσας και των ιδιοματισμων μεχρι τον ιδιαιτερο τροπο σκεψης μιας κοινωνιας που μπορει να ειναι ΧΙΛΙΑ ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΕΛΛΑΔΑ, αλλα -ευτυχως δεν ειναι ομογενοποιημενη και αυτο ειναι η ομορφια της- αλλα εχει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικα την δυναμικη με την οποια εκφραζεται καθε περιοχη και καθε κοινωνια η οποια εχει μια ιδιαιτερη ενοτητα οχι μονο γεωγραφικη, αλλα ιστορικη, πολιτιστικη, και επομενως οντολογικη. Η Μοναδικοτητα της Ελλαδας, ειναι ακριβως οτι η συνοχη της δεν βασιζεται σε μια ανωθεν επιβεβλημενη ομογενοποιηση μηχανιστικων συμπροφορων ενος επιβεβλημενου "κρατικου στερεοτυπου πολτικης ορθοτητας" αλλα μια συνοχη οντολογικης υποστασης και κοινων αξιων, που εχουν την ιδιαιτερη εκφραση τους η τις παραλλαγες του σε καθε τοπο. Αυτη ειναι και μια απο τις πολλες διαστασεις του Ερωτισμου της Ελλαδας. Ο Ερωτας ειναι "ενας", ομως αλλοιως τραγουδιεται στα Δωδεκαννησα, Αλλοιως σε καθε νομο της Κρητης, Αλλοιως στην Θεσπρωτια, αλλοιως στην Κερκυρα. Απο τον "Εβρο εως το Τεναρο" υπαρχει μια απερναντη Ελλαδα με απολυτη οντολογικη και αξιακη συνοχη, αλλα τεραστιο πλουραλισμο στην εκφραση της. 
Αυτο...σημαινει οτι για να "χορεψεις" μαζι με αλλους πρεπει να "μαθεις" τους "χορους του τοπου" ....
-Την Περιοδο αυτη (Του Πανεπιστημιου Αιγαιου) Νομαρχης Δωδεκανησου ηταν ο Γιαννης Μαχαιριδης "συναδελφος" του Ανδρεα Αθηναιου απο τα χρονια της Νομαρχιας του τελευταιου στο Ρεθυμνο. Οταν υπαρχει επαφη με τον Κορυφαιος του χορου αφου το θελεις θα μπεις στον Κυκλο. 
- Η περίοδος αυτή είχε ενεργό δράση στη συγκρότησή του Πανεπιστημίου, και ουσιαστικές σχέσεις με την Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, Την Παλιά πόλη της Ρόδου, τον Δήμαρχο, την Εκπαιδευτική Κοινότητα,  και το "κανάλι 7" της Τοπικής τηλεόρασης. Τότε Υπουργός Παιδείας ήταν ο "Συνάδελφος" Δημήτρης Φατούρας. Με τον Δημήτρη εξακολουθήσαμε να συναντιωμαστε στα στενά της  Πλάκας κατω απο την Ακρόπολη, καί να αναφερομαστε στην εμπειρία ευτη. Οι μετά τα γεγονοτα αναλυσεις εξαγουν αποτελέσματα χρήσιμα για οσους θα αξακολουθησουν με παθος να επιμενουν να κανουν το οραμα πραγματικοτητα να κανουν το ανυπαρκτο,  Υπαρκτο. Δηλαδη αυτούς που εχουν το παθος της δημιουργίας και αντιτιθενται στην Παθητικη ενταξη στο ηδη υπαρχον.

2007-2008  ΠΑΛΙ ΣΤΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΣΑ : ΑΝ.ΔΩ.
-- Υπάρχει όμως και μια αλλη διασταση εμπειρίας με τα Δωδεκαννησα. Το Ιδρυμα Ελληνισμου στην περιοδο που συγκροτησε το Μουσειο Πολιτιστικης Κληρονομιας στη Σκοπελο (2007), εκανε εξορμηση και στην Ακριτικη Ελλαδα απο τον Εβρο εως τα Δωδεκαννησα, με σχεδιο δρασεων Διεθνούς Εμβελειας, υστερα απο ώριμη προετοιμασία στις ΗΠΑ. 
Ετσι βρεθήκαμε ΠΑΛΙ ΣΤΗ ΡΟΔΟ.
-Και επειδή  η εκπομπές που ο Αθηναιος ηταν καλεσμενος για την Οικονομια αναμεταδιδονταν ΚΑΙ στην Ροδο και στα Δωδεκαννησσα, η Κοινωνια ειχε ανοιχτη αγκαλια για καποιον που ηδη "γνώριζε" , Αυτο βοηθησε στην διασταση "αφουγκραζομαι το τοπο". Ο καθηγητης ηξερε καλα, οτι εκτος απο την ακαδημαικη διασταση του "ερευνητη", υπαρχει και η "δημοσιογραφικη ερευνα" κατι που ο Περσεας τον διδαξε απο παιδι: "να φθανει σε ενα τοπο, να ανακατευεται με τους Ανθρωπους του, και να εχει απο πρωτο χερι το χτυποκαρδι, τις αναγκες, τα προβληματα και τα ενδιαφεροντα μιας κοινωνιας. Και αυτα τα 'εργαλεια", -εκ θεου κληρονομηθεισες ικανοτητες-, χρησιμοποιηθηκαν σε καθε δημιουργικη επαφη με την κοινωνια.

-- ΠΑΛΙ ΣΤΗ ΡΟΔΟ Συνεργαζόμεθα με την ΑΝΔΩ. "Αναπτυξιακή Δωδεκανήσου".
Το Πρώτο Νησί που διαλέξαμε για  'Εργο, ηταν η  Λέρος, ακολούθησε περιοδεία στην ΚΩ και στην Κάσσο. 
Αξίζει να υπογραμμισθεί ότι με την ΑΝΔΩ είχαμε μια καταπληκτική επιτυχή συνεργασία και η πρόταση του Ιδρύματος Ελληνισμου εγκρίθηκε για Χρηματοδοτηση απο το Προγραμμα Leader. 
Συνέβησαν όμως "Δημοτικές Εκλογές", και δεν χρειάζεται να γραφτεί πραγματεία (Case Study) μια και είναι συνήθης εμπειρία στην Ελλάδα, όταν αλλάζει το Πολιτικό Σκηνικό, να μην υλοποιούνται τα Έργα για την προετοιμασία των οποίων είχε δοθεί τεράστια ενέργεια, κόπος, και κάθε μορφής δαπάνη, αφού κάθε φορά που αλλάζει το Πολιτικό Σκηνικό, ένα προς υλοποίηση έργο, είναι "back to square 1". 

2009 ΙΟΥΝΙΟΣ: ΛΕΡΟΣ 20-21 Ιουνίου ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ : Ο ΚΑΘ. ΑΘΗΝΑΙΟΣ ΕΚ ΤΩΝ ΕΠΙΣΗΜΩΝ ΕΙΣΗΓΗΤΩΝ ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ.  ΚΑΙ ΑΥΤΟΨΙΑ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΣΤΟ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ
(α) ΛΕΡΟΣ ................(Περισσοτερα) ....
(β) Αγαθονήσι .............(Περισσοτερα)

Στις 48 ώρες που μείναμε στο Αγαθονήσι, Το Ίδρυμα Ελληνισμού μαζί με τον Δήμο και τους κατοίκους, αφού γυρίσαμε καλά το νησί, καταλήξαμε σε συγκεκριμένες προτάσεις και σχέδια που θα μπορούσαμε να υλοποιήσουμε μαζί, και δεσμευθήκαμε να προχωρήσουμε στις επόμενες φάσεις του σχεδιασμού και των θεσμικών εγκρίσεων και από τις δυο πλευρές.

Από τις 23 Ιουνίου 2009 έως σήμερα 30 Μαρτίου 2009 που έγινε η σύσκεψη με την Έπαρχο Καλύμνου Χρυσουλα Σιφουνιου: 
(α) Το Ιδρυμα Ελληνισμού εκπόνησε και υπέβαλε στον Δήμο Αγαθονησιου τις προτασεις και τα σχεδια του για το Αγαθονησι 
(β) Το Δημοτικο Συμβολυλιο  τα ενεκρινε ομοφωνα και 
(γ) Το Ιδρυμα Ελληνισμου σε συνεργεια με το ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΝΠΙΔ εγκατεστησε στο Αγαθονησι Καμερα τοπιου που απο το Νοεμβριο του 2009, συνδεει το Ελληνικο αυτο Νησι με την Οικουμενη σε 24ωρη βαση

Ενήμερος για τις ενεργειες αυτες  ειναι  και ο Νομαρχης και τωρα Περιφερειαρχης Γιαννης Μαχαιριδης, με τον οποιο υπαρχει γνωριμια με τον Καθ. Αθηναιο απο τον καιρο που ηταν και οι δυο "συναδελφοι" (Νομαρχες).


Είναι αυτονόητο ότι με την σύσταση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Περσεύς Αθηναίος τον Σεπτέμβριο του 2009, ότι όλη αυτή η "αυτοψία" ενήργησε και ως "προπαρασκευή" για το 'Εργο του Ιδρύματος, κάτι που στην δημιουργία εκτιμάται ως "συσσώρευση" γνώσης και ικανότητας.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΕΠΙΤΟΠΙΕΣ ΑΥΤΟΨΙΕΣ, ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΚΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ.
Η κατάσταση των Σχολικών και των Δημόσιων βιβλιοθηκών στην Ελλάδα είναι έτη φωτός προς τα πίσω. Στις ΗΠΑ την δεκαετία του 70 τα Δημοτικά Σχολεία είχαν οργανωμένες βιβλιοθήκες και τα πιτσιρίκια μάθαιναν να κάνουν έρευνα. Στην Ελλάδα του 2010 και κυρίως στην Ελλάδα της Περιφέρειας, οι Δημόσιες Βιβλιοθήκες είναι χωρίς ενημερωμένους καταλόγους, με τα βιβλία στοιβαγμένοι και ανεπαρκή εως μηδενική στελέχωση, ενω "Σχολική Βιβλιοθήκη¨συνήθως σημαίνει βιβλία σε φοριαμους στους διαδρομους, και οπωσδήποτε καμια σχέση με οργανωμένη βιβλιοθηκη και στελεχωμενη για να μυησει τους μαθητες σε ερευνα.
Σε πολλες περιπτωσεις, το Υπουργειο εχει στειλει υπολογιστες, αλλα δεν εχει στειλει τραπεζια και καθισματα για να τοποθετηθουν. Ενω σε αλλες περιπτωσεις η Αιθουσα Υπολογιστων ειναι μια "αποθηκη" οπου οι Υπολογιστες δεν εχουν συντηριθει και το λογιαμικο τους ειναι αναχρονιστικο.

Υπαρχει λοιπον πολυ δουλεια..........
1: Σε αποστολη βιβλιων
2: Σε Οργανωση των Βιβλιοθηκων για να γινουν καταλληλες για ερευνα και για να μυησουν τους μαθητες στην ερευνα
3: Σε αποστολη εξοπλισμου, ακομα και γραφειων για να μπουν πανω οι υπολογιστες
4: Σε αναβαθμιση τωνΥπολογιστων
5: Σε διδασκαλια του Διδακτικου Προσωπικου για την χρηση Λογισμικου στην εκπαιδευση.

Συνεργειες                                                              
Το ΝΠΙΔ Επιμενουμε Ελλαδα εχει εγκαταστησει απο μηνες στη Λερο  
Καμερα τοπίου   για την προβολη του Νησιου απο την Εκπομπη της ΝΕΤ "Μενουμε Ελλαδα" Διεθνως. Η Καμερα ειναι εγκατεστημενη και λειτουργει απο τις εγκαταστασεις του Ραδιοφωνικου Σταθμου Αρτεμις FM του κ. Βαγγέλη Μπαλαμπανη

Αναλογη Καμερα του Ιδρυματος λειτουργει και στο Αγαθονησι, με την φροντιδα του Προεδρου του Πολιτιστικού Συλλόγου Κωσταντινου Κοττορου.