ΣΤΥΛΟΙ ΟΛΥΜΠΙΟΥ ΔΙΟΣ

Σάββατο, 23 Δεκεμβρίου 2017

ΘΕΑΤΡΟ : Η ΕΥΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΙ ΣΤΟ ΕΡΓΟ : ΟΙ ΚΟΥΚΛΕΣ ΜΟΥ, ΟΙ ΦΙΟΓΚΟΙ ΜΟΥ, ΤΑ ΤΑΚΟΥΝΙΑ ΜΟΥ :


Ο Ιδρυτης του Κοινωφελους Ιδρυματος Περσευς Αθηναιος,  Κριτικος Θεατρου, ηταν επομενο να μυησει και την διαδοχη του στον Κοσμο, στην σημασια του Θεατρου.
O Περσευς Αθηναιος, εχει σφραγισει την πορεια πολλων ηθοποιων οπως λενε οι ιδιοι : "με την ευγενεια, την λεπτοτητα του, και τον καλο του λογο.  Ποτε δεν πικρανε , ποτε δεν προσεβαλε. Η Κριτικη του ηταν παντα με τα λογια ενος δασκαλου που δειχνει το δρομο προς το καλυτερο" . Πραγματι Ο ΠΕΡΣΕΥΣ δεν ηταν ενας  στιγνος αξιολογητής, αλλα ενας "περιποιητης φυτών" κατα το ομώνυμο Θεατρικο εργο. Ετσι πολλοι νεοι ηθοποιοι που δεν ηταν ακομα Θανος Κωτσοπουλος, η Μανος Κατρακης  οδηγηθηκαν να γινουν αξιοι δραματουργοι και ερμηνευτες ρολων ακομα και στα αρχαια μας Θεατρα και οχι μονο στην προζα.

Υστερα απο μια παρασταση, η συζητηση που ακολουθουσε ηταν : Η αναλυση του μηνυματος του  εργου, η ερμηνεια των ηθοποιων, και στην δικη μου αντιληψη αυτο που ρωταμε τον ευατο μας οι Καθηγητες "τι μαθαμε απο το Εργο". Και το τι μαθαμε δεν εξαρταται μονο απο τον συγγραφεα, αλλα απο τους ηθοποιους. Αυτοι ερμηνεουν, αυτοι διδασκουν. Οσο καλος και να ειναι ο συγγραφεας, εαν ο διδασκων (καθηγητης η ηθοποιος) δεν "δινει παρασταση", δηλ εαν δεν ενσωματονονται στον ιδιο Ανθρωπο ο διδασκων και ο ηθοποιος , τοτε το εργο δεν θα δωσει και πολλα πραγματα. 
Κανοντας μια μεταφορα στην Πανεπιστημιακη Διασταση, υπαρχουν πολλοι συναδελφοι που ειναι αριστοι επιστημονες, αλλα κακοι δασκαλοι. Η διδασκαλια απαιτει ο ιδιος Ανθρωπος να ειναι ταυτοχρονα δασκαλος και ηθοποιος, γνωστης αλλα και ερμηνευτης. Δεν φτανει ο τραγουδιστης να μην ειναι "φαλτσος". Η Ερμηνεια ειναι που εχει σημασια.

Ολοι οι συντελεστες του Εργου, εδωσαν την ψυχη τους και το Εργο "διδαξε", αρα επετυχε.
Εξαιρετη η ερμηνεια των πρωταγωνιστων, ευρηματικη η σκηνοθεσια, ενω οι φωτισμοι του κρατανε την ατμοσφαιρα με τον τονο που δινει η χορογραφια.

Τα σκηνικα και τα κοστουμια  σηματοδοτουν την υψηλη και απολυτη αξιοπρεπεια των χαρακτηρων, οδηγωντας με ασφαλεια στο διδαγμα οτι η αναζητηση της Δικαιωσης θα συμβει εαν κρατησεις την ψυχη αφθαρτη. 
Τα κοστουμια ακομα σχεδιασθηκαν με καταπληκτικη λειτουργικοτητα, μια και σε μικρο χωρο πρεπει να γινονται συνεχως και με ταχυτητα οι ενδυματολογικες αλλαγες που απαιτει το εργο. 

Εδω μεχρι την 4 Ιανουαριου 2006  η Υπογραφη ηταν
ΠΕΡΣΕΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ
τωρα
α/α
Καθ. Ανδρεας Αθηναιος