ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΕΡΣΕΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ 2023

ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΦΕΛΟΥΣ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΠΕΡΣΕΥΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ  2023
The PERSEYS ATHINAIOS Public Good FOUNDATION 2005 - 2023 : Projects and Services offered GRATIS to the Society, as an Honoured Guest

Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΟ ΚΑΙ ΑΡΧΕΙΑ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΩΝ

Ο Κορνηλιος Καστοριαδης προ-ειδε το "Οντολογικο Κενο" της εποχης και την (καθ ημας ) καταντια του Δυτικου ΔΟΜΙΚΟΥ Κοινωνικου Στερεοτυπου. Στο οντολογικο Κενο αναφερθηκε ο Καθ Νικητας Χιωτινης Κοσμητωρ Της Σχολης Εφηρμοσμενων Τεχνων και Πολιτισμου του Πανεπιστημιου Δυτικης Αττικης. Η Τραγωδια της Εποχης (καθ ημας) ειναι ακριβως οτι ο Ανθρωπος και οι Κοινωνιες εχουν χασει την οντολογικη τους υποσταση και τον νοημα και το περιεχομενο της ζωης.
Ποσο θα ηθελα η γεννια του ψηφιακου κοσμου, αντι να παιζει τελιτσες στο διαδίκτυο για να γεμιζει το κενο, να "κολυμπούσε" στον ψηφιακο κοσμο, ανακαλύπτοντας τεκμηρια που "χαριζουν" φως και αληθεια, και νοημα και περιεχομενο της ζωης. Εξ αλλου οπως διατυπώνει ο Καστοριαδης -τον οποιο μαζι με τον Κορδατο, παρουσιαζα στην Δ Γυμνασιου ενωπιον του Καθηγητη μου Μιχάλη Μερακλη, (προς έκπληξη των συμμαθητών μου και αμηχανία των αλλων καθηγητων μου στην Σχολη Μωραιτη), ......
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗ
Κατά μια έννοια, ο «οικουμενισμός» δεν είναι αποκλειστικό δημιούργημα της Δύσης. Ο βουδδισμός, ο χριστιανισμός, το ισλάμ, είναι «οικουμενιστικοί» εφ’ όσον απευθύνονται, κατ’ αρχήν, σε όλους τους ανθρώπους οι οποίοι έχουν το ίδιο δικαίωμα (και την ίδια υποχρέωση) να τους ασπασθούν. Τούτο προϋποθέτει μια πράξη πίστης — και συνεπάγεται την προσκόλληση σ’ έναν κόσμο σημασιών (κανόνων, αξιών κ.λπ.) ιδιαίτερο και κλειστό. Αυτή η ερμητικότητα αποτελεί το χαρακτηριστικό των κοινωνιών που προσδιορίζονται από ισχυρή ετερονομία. Ίδιον της ελληνο-δυτικής ιστορίας είναι η ρήξη αυτής της ερμητικότητας, η αμφισβήτηση των εγκαθιδρυμένων από τη φυλή σημασιών, θεσμών, αναπαραστάσεων, πράγμα που δίνει ένα τελείως διαφορετικό περιεχόμενο στον οικουμενισμό. Αυτή η ρήξη συμβαδίζει με το πρόταγμα κοινωνικής και ατομικής αυτονομίας, επομένως με τις ιδέες της ελευθερίας και της ισότητας, την αυτο-διακυβέρνηση των συλλογικών ομάδων και τα ατομικά δικαιώματα, τη δημοκρατία και τη φιλοσοφία.
KAI ΣΕ ΑΛΛΗ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ
 .......Ποιο «παράδειγμα» προσφέρουν οι κοινωνίες του φιλελεύθερου καπιταλισμού στον υπόλοιπο κόσμο; Κατ’ αρχήν, το παράδειγμα του πλούτου και της τεχνολογικής και στρατιωτικής ισχύος........
.
....... Ταυτόχρονα όμως αυτές οι κοινωνίες παρουσιάζουν στον υπόλοιπο κόσμο μια αρνητική εικόνα, την εικόνα κοινωνιών όπου βασιλεύει ένα ολοκληρωτικό κενό σημασίας. Η μόνη αξία σ’ αυτές τις κοινωνίες είναι το χρήμα, η διασημότητα των μαζικών μέσων, ή η δύναμη με την πιο χυδαία, την πιο γελοία σημασία του όρου. Οι κοινότητες έχουν καταστραφεί, η αλληλεγγύη έχει αναχθεί σε διοικητικούς χειρισμούς.

 ΕΜΕΙΣ Συνιστώντας να διαβαστεί ολο το κειμενο του Καστοριαδη, (και οχι μονο το παρατιθεμενιο απόσπασμα) μπορούμε να τεκμηριώσουμε τον σεβασμό μας στην Ελληνικότητα έναντι του Δυτικού Δομημένου (εγκλωβισμένου ) κόσμου , χαμογελώντας προς την άγνοια και την αφέλεια όσων χαρακτηρίζουν αυτο τον θαυμασμο ως "εθνικισμο" ή "φασισμο". 
Η μελετη του Πολιτισμου, και η μυηση στον Πολιτισμο απο οσον το δυνατο περισσοτερους Ανθρωπους, θα μας φερει ΜΑΖΙ σε μα πανανθρωπινη κοινωνια με συνοχη και ταυτιση αξιων, στον ιδιο ΚΩΔΙΚΑ η σε συμβατους ΚΩΔΙΚΕΣ, που τοτε θα εξασφαλισουν την Ειρηνη και την Δημοκρατια, την Κοινωνικη Δικαιοσυνη και την ΑΓΑΠΗ,

Ποσο θα θελα, η ψηφιακη γεννια να οδηγηθει απο την ψυχη της σε αναζητηση μεσα στον ψηφιακο κοσμο, σε μια πορεια ασκησης προς το φως και την αληθεια.

Γιατι Πατριδα δεν ειναι ουτε τα νοσοκομεια, ουτε οι δρομοι, ουτε οι ευκαιριες απασχολησης.

ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΙΝΑΙ  Η ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΜΗΤΡΑ  ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΟΣΤΑΣΗ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ

Καθ Ανδρεας Αθηναιος

Σημειωση : Η Διοικηση και τα Στελεχη του Κοινωφελους Ιδρυματος Περσευς Αθηναιος παρακολουθουν συνεχως ημεριδες και συνεδρια Αρχειων, Ψηφιοποιησης κλπ καθοτι ειναι μεσα στους σκοπους του Ιδρυματος,.