ΜΥΛΟΙ ΑΡΓΟΥΣ

Πέμπτη, 11 Απριλίου 2013

H ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΣΕΑ ΜΕ ΤΟΝ....ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ

Θα διερωτατο κάποιος ποία η σχέση του Κοινωφελούς Ιδρύματος Περσεύς Αθηναίος με το Κάστρο του Φιλοκτήτη?

Η 7η ΕΒΑ , ως εργο ζωης της Δρ. Σταυρουλας Σδρολια , εχει ηδη εκμηριωσει,  οτι ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΛΙΒΟΙΑ  έγραψε "Ιστορία" ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ ο οποίος συμμετείχε στην εκστρατεία εναντίον της Τροίας.

Για τον Φιλοκτήτη διαβάζουμε στις Κριτικές του Ιδρυτή του Ιδρύματος,  Κριτικού Θεάτρου ΠΕΡΣΕΑ ΑΘΗΝΑΙΟΥ που μύησε πολλους στο Αρχαίο Δράμα και τους οδήγησε  να μελετήσουν και να διδαχθούν μέσα από τις Παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου και του Θεάτρου της Επιδαύρου, την Αλήθεια και το φως που μας δίνει η Ελλάδα.

Ενώ η Σταυρούλα Σδρολια μας δίνει πολλά ανακαλύπτοντας με την Αρχαιολογική της Σκαπάνη τον Φιλοκτήτη στον Χωρο που συμμετέχουμε στο Έργο της 7ης ΕΒΑ, Ο ΠΕΡΣΕΑΣ ΑΘΗΝΑΙΟΣ μέσα από το ψηφιοποιημένο Αρχείο του Εθνικού Θεάτρου μας, αλλα και το εργο το δικο του και των συναδελφων του Συγγραφεων και Κριτικων Θεατρου, δίνει την γνωση και την αναλυση των Θεατρικων Εργων και των Κειμενων που υπαρχουν για αυτο.

Η ιδιαιτερη "προσφορα", του Ιδρυματος στο Εργο, ή αν θελετε, η "προστιθεμενη αξια (κατα την διαχειριστικη ταπεινη διαλεκτο)" ειναι η τεκμηριωση, ο εντοπισμος, η διασωση, διαδοση και διαχυση της γνωσης που αφορα το Εργο, Ειναι ΚΑΙ η Αυλη Πολιτιστικη Κληρονομια του Φιλοκτητη, που θα πλαισιωσει μεσα απο  "ψηφιακο αποθετηριο" το Εργο της 7ης ΕΒΑ, οχι στα πλαισια της Αρχαιολογιας, (εκτος εαν του ζητηθει) αλλα στα πλαισια της "γνωσης" του αρχαιου Κοσμου οπως αυτος διδασκετα απο την Λογοτεχνια και το Θεατρο.

Αλλωστε, εκ των σκοπων  του Κοινωφελους Ιδρυματος Περσευς Αθηναιος, ειναι ο εντοπισμος, διασωση, διαδοση και διαχυση (και με ψηφιακα μεσα), υπαρκτης ή παραγομενης ΓΝΩΣΗΣ, σε σχεση και συμπληρωματικα με στοιχειο Πολιτισμου, καλυπτωντας ετσι και την διασταση του ΑΥΛΟΥ ΑΓΑΘΟΥ και της ΑΥΛΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ.

Εδω οι Ορολογια χρειαζεται διαφορισμο :
(Α )Μια διασταση ειναι η τεκμηριωμενη διαχυση σε ψηφιακη μορφη, μη ψηφιακων στοιχειων του πολιτισμου, μνημειων, κειμενων, εκδοσεων, οργανωμενων καταλληλα σε ψηφιακο αποθετηριο και σε  μηχανη αναζητησης, ωστε να Συνδεονται με συγκεκριμενο εργο.
(α1) Εδω συμπεριλαμβανεται και η παραγωγη η συμπαραγωγη ψηφιακης εικονας ως μεσου διαδοσης και διαχυσης πολιτιστικης κληρονομιας
(Β) Η αλλη διασταση ακολουθει την ερμηνεια του ορου "Άυλη Πολιτιστικη Κληροομια" που ειναι οι αξιες, οι εννοιες, η οντολογικη Υποσταση, που εκφραζεται μεσα απο μνημεια η κειμενα.

Αυτη ειναι η δυνατοτητα προσφορας του Κοινωφελους Ιδρυματος Περσευς Αθηναιος, σε καθε εργο. 

Με τον Φιλοκτητη ο Περσεας εχει την απο το 1945 σχεση ερευνας και μελετης στην συγγραφικη, λογοτεχνικη και Θεατρικη του εκφραση και διασταση.

Ελαχιστο δειγμα οι Κριτικες του :









Η ΕΡΤ 3  στην εκπομπή "Γιορτή Στο Χωριό" έχει κάνει μια πανέμορφη αλλά και τεκμηριωμένη παρουσίαση του Αγιοκαμπου της Λάρισας, και η Αρχαιολόγος Διευθύντρια της 7 ΕΒΑ Δρ. Σδρολια από το 17 λεπτό της Εκπομπής ΔΙΔΑΣΚΕΙ για τους Αρχαίους Χρόνους για τον Φιλοκτήτη και Για τα Παράλια Βυζαντινά Κάστρα....